Ale pinkno ta piosynka była

„ALE PINKNO TA PIOSYNKA BYŁA”

Data: 9 września 2019, poniedziałek
Miejsce: Warszawa, Osiedle Jazdów, Scena Skweru Dialogu Społecznego na Osiedlu Jazdów (vis a vis domku 8/1)
Wstęp wolny

https://www.facebook.com/events/374640243436257/

„Ale pinkno ta piosynka była” to wieczór z pieśniami i opowieściami z maleńkiej podradomskiej wsi Potkanna, leżącej w prawdziwym zagłębiu muzyki tradycyjnej, w wykonaniu studentki warszawskiej szkoły aktorskiej Rozalii Pokorskiej, której na flecie barokowym wtóruje utytułowana trójmiejska flecistka i improwizatorka Maja Miro-Wiśniewska, znana m.in. z projektu "Minimal Blood. Tradycyjne pieśni o kobietach i krwi", założycielka festiwalu Capella Angelica w Gdańsku. Na początku b.r. Rozalia Pokorska gościła z projektem na antenie radiowej Dwójki.

Inicjatywa łączy elementy recitalu, słuchowiska, gawędy i oral history. Całość uzupełnia autentystyczna scenografia, na którą składają się sprzęty z wiejskiego domu babci Rozalii Pokorskiej, oraz dokonane przez nią nagrania dźwiękowe z udziałem mamy i babci. Na repertuar Rozalii Pokorskiej składają się pieśni zasłyszane w domu rodzinnym i wyniesione w żywego kontekstu życia wiejskiego, niekoniecznie lokalne, przeważnie śpiewane piękną gwarą południowego pogranicza Mazowsza. Sprośne przyśpiewki sąsiadują tu z rzewnymi lamentami – głównym kryterium doboru jest osobisty stosunek artystki do materii dźwiękowej.

śpiew, opowieści, nagrania dźwiękowe: Rozalia Pokorska
flet barokowy: Maja Miro-Wiśniewska 
pomysł, konsultacja, opracowanie nagrań terenowych: Justyn Hunia

ROZALIA POKORSKA
Urodziła się w Potkannie pod Radomiem, mieszka w Warszawie, studentka III roku Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich w Warszawie, absolwentka krakowskiej szkoły teatralnej Lart StudiO, w przeszłości związana z krakowskim teatrem 52 Hz. Wiosną 2019 roku na podstawie widowiska „Ale pinkno ta piosynka była” stworzyła monodram, który otrzymał wyróżnienie podczas XX edycji Festiwalu Ewidentnych Talentów Aktorskich we Wrocławiu.

MAJA MIRO-WIŚNIEWSKA
Flecistka specjalizująca się w instrumentach historycznych, improwizatorka, kompozytorka muzyki teatralnej, współzałożycielka zespołu instrumentów historycznych SILVA RERUM arte, organizatorka festiwali muzyki dawnej w Trójmieście. Prowadzi wydawnictwo płytowe wood and mood, w którym ostatnio wydała płytę Minimal Blood „Tradycyjne pieśni o kobietach i krwi” (nominacja do Folkowego Fonogramu Roku). www.majamiro.com

Projekt współfinansowany ze środków budżetu Partycypacyjnego m.st Warszawy w ramach Otwartego Uniwersytetu Jazdów. 

Dział: