Oberek dobry do śpiewania i transowego grania z różnymi opcjami zarówno na smukach jak i gitarze i bębnach.
Podstawą jest tu rytm 3/4 i akordy d-mol i C-dur na takt. Innowacją jest bicie triolowe i sekwencja akordów a-h-C-d-e zamiast d-C-d-C, przy czym:
- od h-mol kolejne akordy idą chwytami barowymi w górę
- h-mol i C-dur występują zaraz po sobie
czyli mamy akord 3/4, 2 akordy triolowe i 2 na 3/4: a, hC, d, e. Jeśli chodzi o częśc instrumentalną ze śpiewami, jest ona dość swobodną zabawą melodią, rytmem i rifami z dodatkiem melodii durowej: D-dur i C-dur.
d C
[Aji dana-dana-dana
d C
dana-dana-dana
d C
Aj, da-dana-dana-dana
d C
dana-dana-dana] 2x
a h C
A, bida mi, bida mi
d e
Chłopu na zagónie
a h C
A, cały dzień że robię
d C
U pana na gumnie
d C
A ni ma ci to nima
d C
Jak panu we dwuorze
d C
A pełne mo śpichlize
d C
I ziarna w kumorze.
d C d C | d C d C
A, u pana we dwuorze
Pirogi z okrasom
A w nasy chałupinie
Jeno miska z kasom
A jesce trzeba na niom
Zarobić u pana
A podziękówać dobrze
uObłapić koliana
d C d C | d C d C
A, jednak sprawiedliwość
Ichwi nie pogani
Moja baba ładniejso
uOd dziedzicki pani
Aji dana-dana-dana
Dana-dana-dana
Aji da-dana-dana-dana
Dana-dana-dana…
Wariacje na temat
Muzycy i instrumenty
Maria Natanson - skrzypce, śpiew
Anna Bielak (Kołodziej) - skrzypce, śpiew
Agnieszka Kołczewska - bębny, instrumenty perkusyjne
Michał Kowalczyk - kontrabas
Marcin Skrzypek - koboz, śpiew
Piotr Majczyna - gitara, śpiew
Bogdan Bracha - sopiłka