
Karolina Cicha i Bart Pałyga po raz kolejny w swojej muzycznej wędrówce wracają na Podlasie. Nowy materiał, zebrany na płycie, jest kontynuacją tatarskiego wątku z albmu „Wieloma językami”. Muzyczne dziedzictwo Tatarów polskich to temat niezwykle rozległy. Powstał krążek dopracowany w każdym szczególe. Usłyszymy na nim archaiczne skale stepów azjatyckich oraz turecko brzmiące melodie krymsko-tatarskie. Poznamy instrumenty takie jak kobyz czy stepowy dotar, na którym można grać podczas jazdy konnej. Usłyszymy utwory z kanonu pieśni tatarskich takie jak „Tugan tyl” czy „Ej Gizel Kirim”. Oryginalna muzyka Tatarów przybyłych do Polski w XV w. nie zachowała się. Prawdopodobnie zamilkła wraz z ich rodzimym językiem. Tymczasem tradycje muzyczne, które przetrwały u ich pobratymców na terenie Azji są bardzo bogate. I te właśnie ślady są dla Cichej i Pałygi pomocą w rekonstrukcji tego, jak kiedyś mogła brzmieć muzyka przybyła do Polski wraz z Tatarami.