Chleba naszego powszedniego daj nam Panie

Chleb jest pokarmem człowieka od dwunastu tysięcy lat. To o niego prosimy w Modlitwie Pańskiej, to o jego kawałek błagają potrzebujący. W czasie, gdy kończą się żniwa i rozpoczynają dożynki, warto choćby w skrócie ukazać jego historię. To właśnie zrobili aktorzy Teatru Tańca Caro. Historię tradycyjnego pieczywa przedstawili w sposób nietypowy, ale zarazem niezwykły. Tradycje pieczenia trafiły na scenę w formie spektaklu muzyczno-tanecznego „Chleba naszego powszedniego daj nam Panie”. Widz został przeniesiony w magiczny świat malowany tańcem, muzyką i przepiękną scenografią, dla której tło stanowiły obrazy autorstwa utalentowanej malarki, Doroty Didi Skiermont-Biernasiuk.
Choreografia, przygotowana przez Iwonę Marię Orzełowską, pobudzała wyobraźnię odbiorcy, zmuszała go do interpretacji tego, co się działo na scenie w trakcie całego spektaklu. Inscenizacja ,,Chleba naszego powszedniego daj nam Panie” stała się nowym spojrzeniem na otaczający nas świat, w którym tradycję łączy się z nowoczesnością w sposób przystępny dla widza. Oglądając to piękne widowisko, czujemy zapach pieczonego chleba, utożsamiamy się z bohaterami poszczególnych scen. Ciągły ruch na scenie sprawia, że widz pozostaje w napięciu i z zainteresowaniem czeka na to, co się wydarzy.
Autorką ogólnej koncepcji spektaklu oraz twórczynią choreografii była Iwona Maria Orzełowska. Za korepetycje baletu odpowiadała Izabela Orzełowska. W rolach głównych wystąpili tancerze: Eliza Kindziuk, Izabela Orzełowska, Anna Kurowska, Sebastian Piotrowicz, Jakub Chocholski i Jan Kosianko oraz juniorzy z Caro Dance Company. Młodych zagrali soliści – Nina Jarkowska i Maciej Kwiatkowski, a dzieci – Mini Grupa KL 8 ze Studia Tańca Caro Dance. Kostiumy przygotowała Urszula Duczek. Za tło wizualizacji w scenografii spektaklu posłużyły obrazy autorstwa Doroty Didi Skiermont-Biernasiuk. Za wypiek i prezentację tradycyjnego pieczywa i korowaja weselnego odpowiadała Anna Szpura z zespołem Korniczanie.

Anna Szpura

Skrót artykułu: 

Chleb jest pokarmem człowieka od dwunastu tysięcy lat. To o niego prosimy w Modlitwie Pańskiej, to o jego kawałek błagają potrzebujący. W czasie, gdy kończą się żniwa i rozpoczynają dożynki, warto choćby w skrócie ukazać jego historię. To właśnie zrobili aktorzy Teatru Tańca Caro. Historię tradycyjnego pieczywa przedstawili w sposób nietypowy, ale zarazem niezwykły. Tradycje pieczenia trafiły na scenę w formie spektaklu muzyczno-tanecznego „Chleba naszego powszedniego daj nam Panie”. Widz został przeniesiony w magiczny świat malowany tańcem, muzyką i przepiękną scenografią, dla której tło stanowiły obrazy autorstwa utalentowanej malarki, Doroty Didi Skiermont-Biernasiuk.

Autor: 
Dział: 

Dodaj komentarz!